Arisa Funabashi

Arisa Funabashi

~~~~~~~~~~~~~~~

♪ Please be My Friends

Monday, January 16, 2012

~ Pelacur yang insaf ~

Kisah bnr zmn dhulu..~

Al-Malikah merupakan seorang primadona dari Bani Israel.Dia merupakan seorang pelacur kelas tertinggi.Upah khidmatnya mahal yakni 100 dinar setiap kali perkhidmatannya.Dia memang cantik sehinggakan Abid tergila-gilakannya.Sayangnya,Abid seorang yang miskin dan tidak mempunyai wang yang cukup untuk mendapatkan khidmat Al-Malikah.

Disebabkan nafsu Abid yang meluap-luap itu membuatkan hati Abid tergila-gila,dikerah tenaganya untuk mengumpul wang sebanyak yang diperlukan."Primadona itu harus berada dalam dakapannya,"bisik hati kecilnya.

Dengan berbekalkan 100 dinar,Abid datang menemui Al-Malikah pujaannya,"silakan masuk,"pelawa Al-Malikah dengan manisnya.Mendengar sapaan pujaannya itu,Abid melangkahkan kakinya masuk ke bilik Al-Malikah.Hari itu nafsu berahinya akan dipenuhi kerana wang sudah berada dalam tangannya.

Akan tetapi,apa yang terjadi tiada siapa dapat menduganya.Entah bagaimana tiba-tiba sahaja badan Abid menggeletar.Peluh dinginnya merencik keluar.Malah ketika pelacur itu memeluknye,Abid berusaha melepaskan diri sambil berteriak,"lepaskan aku,ambillah wang 100 dinar inii," sambil dia bangkit dari ktil placur itu.

"Mengapa engkau tiba-tiba menjadi begini?"tanya Al-Malikah."Aku takut kepada azab Allah! Bagaimana nanti aku akan mempertanggungjawabkan perbuatan maksiatku ini?" ujarnya.

Mendengarkan jawapan itu,terpegun Al-Malikah di katilnya.Nuraninya tersentuh oleh lelaki yg berdiri dekatnya."Aku tertarik kepadamu.Jadikanlah aku isterimu" kata Al-Malikah tersedu-sedu."Tidak!Aku akan meninggalkan tempat ini" uajar Abid."Jangan pergi! kcuali engkau berjanji akan mengahwiniku." "Baiklah." ujar Abid sambil meninggalkan bilik maksiat itu.

Tidak lama kemudian,Al-Malikah menuju ke negeri tempat tinggal Abid dengan penuh debaran.Sebaliknya setelah bertemu,Abid kelihatan ketakutan.Lantaran ketakutan yang mendadak dan keterlaluan telah menyebabkan Abid pengsan lalu meninggal dunia.Menangislah Al-Malikah menyaksikan lelaki pujaannya meninggal dunis sebelum sempat berkhwin dgnnya.

"Gagal berkahwn dgn Abid,dpt saudranya pun tdk mgapa!" Pinta Al-Malikah dorongan ingin menebus dosanya selama ini.

Seorg temn Abid mmbrithu bhwa sdra Abid adalah seorg llaki yg mskin.Dia khuatir Al-Malikah akn myesal nnti."Biarlh dia mskin.Aku tetp ingin bkwin dgnnya sbgai mmnuhi rasa cintku thdp saudrnya."kata Al-Malikah.

Jdilah Al-Malikah bekas pelacur yg insf.Dia bkwin dgn llaki mskin.Allah telh mmbuka hati wnita itu dgn taufiq & hidyahNya...


notakaki : Sesungguhnya Allah maha mengetahui..manusia xtahu tntg kbijksnaan rncgn Allah..

No comments:

Post a Comment