Arisa Funabashi

Arisa Funabashi

~~~~~~~~~~~~~~~

♪ Please be My Friends

Wednesday, June 19, 2013

Jodoh Dunia moga Jodoh Syurga






 “so kite balik mesia sesame la kan.ehh korang nnti nk buat ape ek balik mesia.macam bosan jee.hmm..” Mariam melepaskan keluhnya.mungkin juga buntu.

“aku belajar msk kot.” Ina mulakan respond..

“aku buat attach laa..cri ilmu sikit..hehe”

Suasana sunyi.senyap.semua terpaku.semua pandang Irham penuh makna.

“Irham..kau?” Maznah sedari ada yang tak kena terus bertanya.

“aku..?xtahu..mungkin balik mungkin tak..batalkan jela tiket..mungkin?”

“sebab dia?sebab seseorang yg dh buat kau kecewa?sakit hati?patah hati?apa yg kau nak ingat lagi?belum jodoh mungkin.” Mariam mula naik angin.

Kau ckp apa?tak nak balik jumpa mk ayh family smua tu hnya sebab dia?dia?yg dh kononnya buat hati kau retak?hancur?musnah?kenapa kau tak bersyukur..?

Bersyukur..?maksud kau?

Ya..maksud aku bersyukur.dia lelaki terbaik aku prnah jumpe..tabikk woo..tinggalkan kau sebab syurga..sebab  Allah..tak bangga? Eh?
Kata-kata itu masih muda dalam ingatan Irham..ya..masih..

“Bukan tak sayang, jauh sekali membenci. Tapi perpisahan ini perlu, untuk aku dan kamu cari semula makna soleh dan solehah dalam diri.Janji dengan saya, berpisah di dunia, bertemu di syurga.Keep in touch dlm doa kite okey?smoga jumpe di syurga..jodoh di dunia.”  

Bercinta tak salah..yg salah kapel..lelaki terbaik itu sggup buat apa saja untuk pastikan org yg dia syg msuk syurga..get it? Hmm..~

Dear friend..

Jumpa di syurga..
Jangan nangis-nangis, 
Allah uji kita dengan pertemuan,sekarang Allah uji kita dengan perpisahan..Bukankah hidup ni juga satu ujian? Untuk tengok sejauh mana kekuatan iman..
Semoga kuat. Allahu yubarik fik..
Assalamualaikum wbt..









No comments:

Post a Comment